Veelgestelde vragen voor HendrikJan de tuinman.


BETALINGEN
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Hendrikjan.nl?
Je kunt eenvoudig betalen via iDeal, Bancontact en Klarna.

Is mijn betaling veilig?
Ja, je betaling is veilig Je betalingen worden verwerkt via Mollie.com.

Hoe snel wordt mijn betaling verwerkt?
Betalingen worden direct verwerkt via Mollie.com.

Kan ik op factuur betalen?
Ja, achteraf betalen via Klarna is nu mogelijk. Binnen 14 dagen na ontvangst kun je de factuur, die je via Klarna ontvangt betalen. Achteraf betalen is alleen in Nederland mogelijk.

Zijn er kosten verbonden aan de betaling?
Nee, hier berekenen wij geen extra kosten voor.


VERZENDINGEN

Wat kost de verzending?
Er worden geen verzenkosten berekend bij bestellingen met een totaalwaarde van €25,- of meer. Bij de overige bestellingen worden wel verzendkosten doorberekend, zie voor meer informatie de pagina Verzenden.

Hoelang duurt de verzending?
Je bestelling wordt vaak dezelfde dag verzonden, levering zal binnen 1-2 werkdagen zijn. 

Ik woon in België, Duitsland of Frankrijk, kan ik bestellen?
Bestellingen vanuit België kunnen gewoon via de webshop besteld worden. Duitsland en Frankrijk helaas niet, neem in deze gevallen contact op met ons.

Waarmee mijn bestelling verzonden?
De bestelling zal via PostNL verstuurd worden.

Krijg ik een Track&Trace code van mijn bestelling?
Wanneer je bestelling via de pakketservice wordt verzonden ontvang je een Track&Trace code op je e-mail. Wanneer je bestelling met briefpost wordt verstuurd ontvang je geen Track&Trace code.

Mijn product is niet op voorraad, wat houdt dit in voor de verzending, levertijd en mijn andere bestelde producten?
Als je gewenste product niet op voorraad is, maar wel in bestelling is moet je rekening houden met een extra levertijd van 8 werkdagen. Wanneer je product niet op voorraad en ook niet in bestelling is moet je rekening houden met een extra levertijd van 14 werkdagen.

Mijn product is niet binnen 48 uur geleverd, wat nu?
Niets aan de hand, je hebt je bevestiging van verzending in je e-mail gekregen dus het pakketje is gegarandeerd verzonden. Helaas kan PostNL niet 100% garanderen dat de post de volgende dag wordt bezorgd. In enkele gevallen (minder dan 1%) loopt het vertraging op in het proces van PostNL, je pakketje wordt dan de eerstvolgende dag alsnog bezorgd. Heb je je order na 3 werkdagen nog niet ontvangen dan kun je contact opnemen met onze klantenservice, het team helpt je graag verder.


RETOURNEREN

Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Je hebt het recht je bestelling tot 14 (kalender) dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je krijgt dan het volledige orderbedrag en verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retourneren van je order (van je thuis naar de webwinkel) zijn voor eigen rekening. Voor meer informatie en werkwijze zie de pagina Ruilen en retourneren.

Wanneer wordt mijn retour niet geaccepteerd?
Producten mogen niet gedragen zijn, er vindt tevens geen acceptatie plaats bij vlekken of viezigheid op het product.

  • Het product moet in een onbeschadigde en originele verpakking (zak of doos) worden geretourneerd. (labels behoren hier ook bij).
    Het product dient binnen 14 dagen na bezorging retour te worden gezonden.
  • Indien het product niet voldoet, vindt er geen acceptatie plaats. Het retour zenden van HendrikJan naar het afleveradres komen voor rekening van de koper. Afhankelijk van het product worden de retourkosten bekend gemaakt. Na de ontvangst van het bedrag wordt het product retour gezonden.

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag terug gestort?
Binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending.

Kosten retourneren
Kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

BESTELLINGEN
Ik heb geen bevestiging gekregen in mijn mailbox?
De bevestigingsmail wordt automatisch verstuurd. Kijk ook in je ongewenste postvak (Spambox). Staat de e-mail daar niet in, heb je misschien een verkeerd mailadres in gevuld? Zo ja, kun je ons altijd e-mailen op klantenservice@hendrikjan.nl.

Overige vragen…
Staat je vraag er niet bij? Stuur je vraag dan naar info@hendrikjan.nl. Wij beantwoorden elke vraag binnen 48 uur!

Vragen over planten, producten en tuinadviezen kunt je het best per mail vragen. Vragen over bestellingen en garantie kunt u ook telefonisch stellen.