1. Bekijk de geschiedenis van Hendrik Jan de tuinman.

  2. 1965

    Een frisse start

    In de tijd dat geluk nog heel gewoon was, werd geluk bepaald door hetgeen je voor een ander deed. Je stond voor andere mensen klaar, zo simpel was het toen. Als de buurman je grasmaaier kwam lenen, dan gaf je die niet alleen, je hielp ook gelijk mee. Misschien niet geheel toevallig stond het nummer ‘Help’ van de Beatles in 1965 dan ook strak bovenaan de hitlijsten. In die tijdgeest zag Hendrik Jan het levenslicht. Zijn missie: tuinierend Nederland voorzien van degelijk tuingereedschap en iedereen helpen bij het gebruik ervan.

  3. 1970

    Heel Nederland kent Hendrik Jan

    Hendrik Jan was direct een groot succes en maakte tuinieren toegankelijk voor heel Nederland. Hij was de ‘expert voor jouw tuin’ en hielp met tips en adviezen waardoor iedereen kon leren tuinieren. Kan ik nu al planten? Wanneer moet ik snoeien? Hoe wordt mijn gras groener dan bij de buren? Hendrik Jan wist het antwoord. Op zijn levenslange ervaring in tuinieren, spitten, planten, snoeien en oogsten, kwamen vele inzichten en kennis tot bloei. Hendrik Jan deelde het met heel Nederland. In boeken, tijdschriften, tuingidsen en op radio kwam je zijn tips en adviezen tegen. Mensen die aan het tuinieren waren, werden door voorbijgangers spontaan met “Hee, Hendrik Jan de tuinman” nageroepen. Ook op scholen was Hendrik Jan kind aan huis. Hij hielp met zijn gereedschap en advies mee aan vele tientallen schooltuintjes waar kinderen hun hele schooltijd plezier aan hebben beleefd.

  4. 2000

    Het beste tuingereedschap voor achter de dijken.

    ‘Als ik er zelf niet mee wil werken, wil ik het ook niet verkopen‘ was vanaf de start een veelgehoorde kreet. Hendrik Jan stond dan ook voor een ruim assortiment tuingereedschap dat robuust, degelijk en Hollands geprijsd was. Een topmerk voor tuinwerk. Met een Hendrik Jan had je gewoon een goed stuk gereedschap in handen waar je jarenlang plezier van had. Zo was het, en zo is het nog steeds. Inmiddels kan Hendrik Jan trots zijn op meer dan 300 tuingereedschap producten die allemaal zonder poespas worden gefabriceerd van duurzame (natuurlijke) materialen.

  5. 2012

    DNA verandert nooit

    Van begin af aan is Hendrik Jan al meer mens dan merk geweest, en nog steeds staat hij voor iedereen klaar. Met tips, advies en met de beste, betaalbare producten. Dat was, is en blijft de onderscheidende kracht van Hendrik Jan. Dat bewijst bijvoorbeeld zijn site www.hendrikjan.nl. Dé vraagbaak voor tuinierend Nederland gevuld met tips en advies van Hendrik Jan. Al die kennis en ervaring kom je ook tegen op de nieuwe verpakkingen. Hoe, waarom en wanneer gebruik je het gereedschap? Met deze verfrissing is Hendrik Jan anno 2013 weer geëindigd waarmee hij ooit is begonnen…..als de tuincoach van Nederland. Dus is er wat tuinieren betreft iets dat je niet weet, of niet kan...

  6. 2013

    Fris verder

    Voor wie vanaf 1965 alles heeft gegeven, gaan de jaren nu tellen. Zo ook voor Hendrik Jan. Het werd dan ook tijd voor een nieuwe uitstraling. Wat frissere kleuren, een nieuw lettertype en de bekende opa uit het beeldmerk is vervangen door iemand die zijn kleinzoon had kunnen zijn. Jong, energiek en fris. Ook al is het uiterlijk iets aangepast, het karakter van Hendrik Jan is tijdloos. Zijn nuchtere kijk op zaken, de drang om uitsluitend de beste producten aan zijn klanten te willen leveren, zijn vriendelijkheid en hulpvaardigheid…het zit nog steeds diep geworteld in Hendrik Jan.

  7. einde